Home » Blogs » #15 - 6 tips tegen de kerst-kilo's

#15 - 6 tips tegen de kerst-kilo's

Gepubliceerd op 20 december 2019 om 20:00

Voor een aantal is de kerstvakantie al lekker begonnen. Een drukke, hectische periode, maar ook één van veel gezelligheid, familie, vrienden, ontspannen en… jazeker: eten! De feestdagen staan niet echt bekend om zijn gezonde maaltijden. Vaak gaan we ons helemaal te buiten aan al het lekkers en beginnen we in januari massaal weer met afvallen. Zou het niet eens lekker zijn om januari te beginnen zónder die extra decemberkilo’s? Ik geef je een paar tips!

 

  1. Beweeg!

Staat er vanavond een giga uitgebreid diner op je te wachten? Ga dan overdag even lekker naar buiten en maak (gezamenlijk) een lekkere lange boswandeling! Beweging en buitenlucht zijn super goed voor je en je verbrand zo ook nog wat extra calorietjes!

 

  1. Kies je geniet-moment.

Bedenk wat jou vandaag te wachten staat. Ga je gourmetten? Of ga je brunchen? Misschien heb je één of twee eetmomenten die dag waar je extra van wilt gaan genieten. Zorg ervoor dat de rest van je maaltijden dan minder uitgebreid en wat lichter zijn. Zo verklein je de kans dat je echt véél te veel eet die dag.

 

  1. Ga voor gezonde hapjes.

Naast allerlei ongezonde hapjes, chocolade, kerststol, etc. kun je ook zorgen voor wat gezonde hapjes. Denk aan wat cherrytomaatjes, groentesticks met een lekkere hummus of zuivel dip. Zo kun je ongezond afwisselen met wat gezonds tussendoor, alle kleine beetjes helpen!

 

  1. Kies eerst voor groenten!

Of je nu gaat gourmetten, uitgebreid gaat dineren of lunchen.. start met de groenten of salade. Zo heb je in ieder geval alvast een gezonde bodem gelegd!

 

  1. Water bij de wijn.

Grapje, niet echt natuurlijk. Het is een cliché, maar ik zeg het toch nog maar eens. Drink jij lekker een wijntje of een biertje tijdens de maaltijd? Wissel dit dan af met een glas water. Zo voorkom je dat je achter elkaar blijft drinken en voor je het weet die fles alweer leeg is. Een glaasje wijn bevat al snel 110 kilocalorieën, tikt aardig aan..

 

  1. Focus vooral op de gezelligheid.

Maak je niet teveel druk om het eten of juist het niet-eten. Focus vooral op je familie en vrienden en maak het gezellig met elkaar. Speel lekker een gezelschapsspelletje, praat even helemaal bij of ontspan met een goede film. Leg die smartphone eens weg, geniet van het moment, je familie, je vrienden, van het hier en nu en het samen zijn. Dat eten is niet zo belangrijk als het lijkt.

 

Fijne dagen allemaal!

Liefs, Kim


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Harry de Goldwingman (Janssen)
een jaar geleden

Lieve Kim ,

Hele mooie tips tegen de Kerst - Kilo's .
Er zouden er 15 tips zijn , maar zie er maar 6 .
Wil niet lullig doen , maar waar zijn de andere 9 Tips .
Je weet het he .. lees alleen maar wat ik zie . .

Hahahahahaha .... fantastisch hoe jij hier je werk van heb gemaakt .. Super

Beide hele fijne dagen en een gezond 2020 gewenst .

Hoop jullie heel graag te zien in het JAAR 2020 .

grt

van

Harry de Goldwingman en Geja Janssen

Kim
een jaar geleden

Hoi Harry,
Wat een lief berichtje, dankjewel!

Oei dat is inderdaad verwarrend. Het is de 15e blog, vandaar #15, ik heb de titel inmiddels aangepast!

Jullie ook hele fijne dagen Harry en Geja!

Liefs,
Kim